FOTKY | DENÍK | GUESTBOOK
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN

1.den - úterý 29.9.2015

Na fotovýlet do Dolomit vyrážíme z Kuřimi krátce po šesté hodině ranní. Abychom se vyhnuli dopravní špičce ve Vídni volíme jen o pár desítek kilometrů delší trasu kolem Salzburgu. Ve dvě odpoledne jsme v Lienzu, kde máme sraz se slovenskou částí výpravy. Ta nabrala zpoždění již v ranní špičce v Bratislavě, takže se čekání protahuje na více než hodinu. Před půl čtvrtou už společně pokračujeme dále směrem k italským hranicím, které jsou již nedaleko. Přejezdem z Rakouska do Itálie se ze Saše za volantem stává typicky italský řidič a hned v prvních serpentinách nám ukazuje co vše jeho Renault zvládá :-) Před pátou hodinou dosahujeme dílčího cíle kde máme v plánu večerní focení a kterým je nakonec Passo Falzarego. Obloha je téměř bez mráčku a nic nenasvědčuje tomu, že by se to ve dvou hodinách chybějících do západu slunce mělo změnit. Vydáváme se na první osvědčené fotostanoviště z těch které má pro nás Saša připravené a my nedočkaví hned pořižujeme první záběry nádherné krajiny vůkol.

Passo Falzarego

Přímo před námi se tyčí majestátní vrchol hory Lagazuoi, lanovka na vrchol stále ještě jezdí a kdybychom neměl za sebou dlouhou cestu a nepotřebovali bychom se v rozumném čase dostat na ubytování, pak by určitě stálo za hřích vydat se nahoru a po západu sluníčka sestoupit po svých zpět k autu.

Sluníčko klesá níž a níž a osmička fotografů netrpělivé čeká až poslední parsky ozáří štíty skal...

Bohužel s tím jak sluníčko padá níž a níž začíná poměrně rychle narůstat oblačnost ke vší škodě navíc nejvíce nad západním obzorem.

Passo Falzarego

Slunce se za mraky schovává asi čtyřicet minut před časem kdy má zapadat a situace vypadá stran zářících štítů docela beznadějně. Kolegové postupně balí stativy a nakonec i já podléhám a vracím se asi tři sta metrů zpět k autu na parkoviště. Jenže pak začnou skály v dálce červenat a většina z nás rychle vytahuje z auta stativy a hledá aspoň trošku použitelné místo k zachycení té krásy.

Za deset minut je po všem a vládu nad oblohou definitivně přebírají mraky. Balíme a přesouváme se na ubytování v městečku Campitello di Fassa. Večer ještě vyrážíme společně na pizzu a pak hurá na kutě, odpočnout si po dlouhé cestě a připravit se na časné ranní vstávání.